Thursday 28 April 2011

subjek sivik ke ni ?

aku nak bagi tau ni .
mase cikgu sivik aku masok dalam kelas , dia ade bagi kertas .
aku ternampak la dekat atas kertas tu tertulis ' pendidikan moral ' .
hah ?!
bia betul !
tak kan ari ni nak belajar moral kot . -.-"

sebenanye , bukan pasal pendidikan moral yang aku nak bagi tau kat sini .
aku cume nak cakap , ari ni aku belajar pasal kahwin .
hahaha .

aku pena belajar pasal kahwin ni dalam subjek agame , tapi tak tau pulak belajar lagi sekali dalam sivik .
tetibe cikgu tanye soalan dekat aku and budak - budak kelas .

' sape tak nak kahwin ?' .
dalam ati aku , ' ade ke orang yang tak nak kahwin ni ?'
then , amanina pon angkat tangan .
hahaha . aku tau dia main - main . tapi tak tau la kalau betul - betul .

then , cikgu tanye lagi , ' sape nak kahwin lepas spm ?' .
dengan semangat , afiq fikri ( pakwe siti murniwati ) angkat tangan .
wah3 ! dah ade duet ke nak masok meminang anak dare orang ?

cikgu ade bagi tau kat kiteorang .
anak dare orang kedah ni mahal sebab ikot luas sawah .
ha ?!
betul ke ?
macam tak pecaye je .

ape - ape hal pon , kalau nak kahwin tu , cari keje dulu .
cari duit banyak - banyak .
nanti baru la mak mertue suke . paham ?

ape - ape pon , terime kasih la dekat cikgu sivik sebab sudi share bende ni dengan kiteorang .
tapi , best jugak belajar pasal kahwin ni .
bole tambah ilmu .
kan3 ?

2 comments:

kindergartenlibrary said...

itu sivik juga kod
hehehe

awanis said...

betul3!
sivik tu pasal kehidupan kite~
so, sape yang tak blaja sivik tu, susa sikit la nak cakap..