Saturday 9 April 2011

akad nikah : )

sebenarnye , aq nak post bende ni semalam , tapi mate aku dah penat sangat .
so , tertangguh lah bende ni .
tapi ape - ape pon aku nak post jugak sebab aku tak pernah pegi majlis besar - besaran mcam ni .

cite nye mcam ni .
semalam , aku n family aku pegi satu akad nikah ni , dekat shah alam . akad nikah anak kawan ayah aku .
memule , aku tak tau pon nak pegi rumah orang akad nikah , sebab aku ikot je family aku tu .
ni tmpat nye .


bile dah sampai sane je , aku teros tye ayah aku , ' ni ke tmpat nye ? ' .
mak aii !! rumah dia besar gile !
standart orang kaye la .


aku ni , jenis yang suke pakai seliper . skali pegi tmpat mcam tu , malu pulak . terpakse lah aku menebalkan muke aku ni .  -.-"

bile sampai je sane , byk pengawal . seram jugak . kang dia tak bagi family aku masuk , abis la . hahaha
time family aku sampai , ade bunyi alat tradisional . tapi aku tak ingat la ape bende nye .
family aku ikot je la belakang ayah aku sebab kiteorang tak kenal sape - sape pon kat situ .
akad nikah tu belum mule lagi . tapi dah ramai orang .
aku nak masuk dalam rumah besar tu , tapi terlampau ramai orang terbantot la niat aku nak tgk bende - bende dalam rumah tu . so , aku berdiri je la kat pintu tu .

mule je akad nikah tu , aku terus ngintai kat dalam rumah .
tok kadi tu bace la ape yang patot .
tapi aku tak ambik tau sangat ape yang tok kadi tu cakap , yang aku dengar , ' aku nikah kan dikau dengan .... '.
time tu , aku da berangan je . bile pulak la mase aku nak tibe . hahaha .

bile da abis je akad nikah tu , dengan selambe derk je aku teros cakap kat mak n ayah aku . ' ma , nanti anis nak majlis mcam ni tau ' .
mak n ayh aku dah gelak je : D ok la tu kot.

time makan pulak , kene la sopan - sopan .
tak bole ambik banyak - banyak .
kang orang belakang tak cukup . hahaha

tibe - tibe ade akak ni bagi aku lolipop bentuk love .


ha ! agak - agak sedap tak ? sebab aku belom makan lagi .

dah selesai smue nye , aku n family aku pon balik .
jadi orang kaye sekejap pon penat tau . kene jage mcam - macam . hahaha

ok lah , sampai situ je la aku stori mori dengan korang .
babai : )

dalam geng aku , aku rase , nurfatihah ayob kawin dulu sebab dia yang paling tak saba nak kawin . hahaha . semoge ko cepat kawin ye .

No comments: