Sunday, 15 May 2011

kenapa mesti guna nama orang lain ?

kejadian ni jadi hari sabtu , 14 mei 2011 .
sebenarnye , wanis nak tulis entry ni cepat - cepat tapi wanis asyik terlupa je .
hehehe .

ok . ceritanya macam ni .
pada hari sabtu yang cukup sejuk .
eceh !
straight to the point saja la ye .

wanis ada kelas tambahan ICT .
bila dah sampai sekolah , wanis pegi la dekat makmal komputer tapi disebabkan 'tak ada orang' ,
wanis pun masuk la dalam kelas .
tapi tak ade jugak .

nasib baik ade kawan wanis yang temankan wanis .
kalau tidak , mesti wanis sorang - sorang .

lepas tu , wanis pegi la dekat makmal tu balik.
rupa - rupanya , semua kawan - kawan wanis dah ada dekat situ tapi wanis tak perasan sebab diaorang masuk ikut pintu belakang .
( aish ! buat penat je wanis cari diaorang dekat kelas )

bila wanis dah masuk , cikgu bagi sarapan percuma .
hahaha .
rezeki jangan ditolak >.<

abis je makan , kelas pun mula .
tapi kitaorang tak belajar macam selalu .
mase tu ada orang dari luar datang , ajar kitaorang pasal system unit .
bila orang tu bersuara , kiteorang semua datang dekat depan , berkumpul .
then , kiteorang dengar la apa yang orang tu cuba sampai kan .

tiba - tiba , orang tu tanya nama kawan aku , lelaki .
nama sebenar dia nur azam b jamallullail . ( azam , sori kalau tersalah eja nama ayah ko )
dengan muka blur dia , dia cakap nama dia kamarul .
kawan wanis yang namanya kamarul dah pelik .
hahaha .
lepas tu , kitaorang gelak gila - gila .
cikgu pun join kiteorang gelak .
orang yang tanya nama azam dah pelik je tengok kiteorang gelak .
( sori 'pakcik' , nama sebenar dia azam , bukan kamarul )
hahaha .

then , orang tu sambung mengajar balik .
lagi sekali dia tanya , name azam .
dengan penuh yakin azam jawab nama penuh dia .
abdul kamarul bin jaafar .





( mata wanis yang tengah kusyuk tengok orang tu ajar , terus pandang azam )
hah !
biar betul azam ni .
pandai betul dia mencipta nama .
hahahaha !
budak - budak kelas wanis dah tak tahan nak gelak lagi .
bergema makmal tu dengan gelak kitaorang .
tapi wanis tengok azam , dia selamba je .

kalau korang nak tahu , azam ni agak blur la jugak .
dia memang macam tu .
sebab tu la dia suka buat bende yang pelik - pelik ni termasuk mencipta nama .
 
kalau ada sesiapa nak mencipta nama macam nur azam tu ,
kena lah pandai buat muka selamba ye .
kalau tidak , nanti terkantoi ~
sampai sekarang wamis tak tahu , kenapa dia guna nama orang lain .
hahaha !

2 comments:

murni said...

bdk2 science3 mmg kreatif..

awanis said...

kreatif and gila..
sebab tu la kita masuk kelas science3