Monday, 16 May 2011

apa itu cinta ?



sebenarnya , wanis tak cukup umur lagi nak cakap pasal benda ni .
tapi , tiba - tiba je wanis tergerak hati nak tulis entry ni .
kalau ada yang salah , tegur - tegur la ye .

cinta ni ada banyak maksud .
tapi , apa yang wanis tahu ,

cinta ni perasaan yang tak dapat dilihat dan dijelaskan tapi boleh dirasai .
cinta boleh membuatkan kita mengalirkan air mata .
cinta ibarat kaca dalam kapas .
maksud nye , kapas tu ibarat hati kita dan kaca tu ibarat dugaan yang bakal kita hadapi .
kalau kita tak berhati - hati menyelesaikan sesuatu perkara , kaca tu akan membunuh perasaan kita .
( sebenarnya , peribahasa tu , wanis yang cipta sendiri )

cinta ni juga boleh mematangkan kita .
sebab , macam - macam pengalaman yang kita dapat masa bercinta .
nak tahu buktinya ?
hati kita akan lebih tabah dan kuat berbanding orang yang tak pernah bercinta .

tu pendapat wanis la .
pendapat korang pulak ?

4 comments:

nelly said...

pernah bercinta ..
pernah mnyintai ...
but , dia dah melangkah pergi ..
seksa jugaa ~
susah nak alu2 kn cinta atau kehadirn orang baru ..
=='

murni said...

bunyi nye mcm ade masalah je..?

awanis said...

nelly : seksa tu memang tak dapat dielakkan
:(

awanis said...

murni : er~
teeeet~
huhuhu :(