Thursday, 9 June 2011

macam mana nak tajamkan doa ?

benda ni wanis dapat masa dengar tv wanis cakap sorang - sorang .hahaha .
( dia jadi macam tu sebab wanis tak tengok dia lah ~ )

wanis dengar lah orang dekat dalam tu cakap ,
kalau nak tajam kan doa , kena lah banyak bersedekah .
ala , macam nak tajam kan pedang yang dah tumpul la .
kan kene diasah .




kalau bersedekah ni , korang mesti terfikir guna duit kan .
sedekah ni , tak semestinya guna duit .
senyum pun sedekah jugak .
berzikir kepada Allah dan berselawat kepada nabi mohammad .
ha !
tu pun sedekah jugak .
( mula - mula pun wanis terfikir , sedekah tu guna duit saje . hehehe )

kalau korang nak doa korang tu termakbul , banyak - banyak lah bersedekah .
tu kan lebih elok dari mengumpat
( er ~ ade kaitan ke ?)
so , fikir - fikir kan lah dan selamat beramal

2 comments:

akutetapaku.com said...

mcm tahu jer cerita tu...ceritanya pukul 9 ditv2 setiap hr khamis kn..klu tak silap la..hehe..

awanis said...

er~
a'ah..
kebetulan terdengar..
hehehe