Thursday, 9 June 2011

kita khalifah muda :)

masa wanis ikut program ikramteens ,
macam - macam wanis dapat .
salah satu nya , macam tajuk entry wanis ni la .

kalau ada orang yang dah tahu , tak paya lah baca entry ni .
nanti dia cakap wanis ketinggalan zaman pulak
=.=

sebenarnya , kita dah menjadi khalifah sejak kita lahir lagi .
tapi , ramai yang tak tahu kan .
termasuk lah wanis .
kalau orang yang bagi ceramah tu tak cakap ,
agaknya sampai bila - bila pun wanis tak tahu .

korang semua sedar tak , kita banyak sangat buat dosa .
almaklumlah , kita sebagai manusia , tidak lari dari membuat kesilapan .
betul tak ?

masa wanis tengah duduk - duduk dengar orang kat depan bagi ceramah ,
wanis tertarik dengan satu ayat yang dia guna .

' boleh ke kita cakap dekat Allah , kita nak letak jawatan sebagai khalifah Allah ?'

bila wanis pikir - pikir balik , 
er ~
mane boleh .

so , sebagai khalifah Allah yang muda dan masih sihat ,
kita perlulah ikut perintah Allah .
kita perlulah berusaha untuk mencapai apa sahaja yang kita ingin kan dan selebihnya , 
serahkan kepada Allah .
banyakkan memohon doa dari Allah .
tu yang terbaek .

4 comments: