Monday 21 March 2011

cuak !

ari ni tugas aku amek adik aku yang paling kecik balik tusyen . *baru 5tahun , rajin la dye nak pegi tusyen
tempat tusyen tu dekat taman aku je tapi gatal sangat aku nak naik moto . dah malas tu , memang dah tak bole wat pape la . hahaha
dalam 20 minit jugak lah aku tunggu dye , dah lah gerimis , pening kepale aku . naseb baek ade makcik aku , ade la kawan jugak .
tibe - tibe dengar budak - budak menjerit kat depan pintu . hahaha , aku tak perasan lak adik aku dah keluar dari tempat dye tusyen tu .
sbelum balik rumah , aku pusing - pusing la taman aku tu . ala, macam tawaf la .
time nak balik rumah tu , aku lalu la jalan besar . nak menghabiskan minyak moto
suddenly , aku ternampak pulak orang pakai baju bling - bling .
dengan pantas aku perlahankan moto dan kepale aku macam kure - kure nak cari makanan . terjenguk - jenguk .
bile aku lalu sebelah orang yang pakai baju tu , rupe - rupenye rela .
huh !
aku pikir polis . dah la aku tak pakai helmet . nanti kalau kene saman , cpe yang nak bayar ?
dengan kelajuan yang tak berape nak laju sangat *moto lame , paham -paham je la , hahaha
then , aku pun cabut la dari tempat tu . fobia

huhu , lepas ni , aku nekad , nak keluar rumah , bawak helmet . walaupon jalan kaki . untuk keselamatan kepale . mane la tau , tibe -tibe ade taik burung pulak jato atas kepale , tak ade la bau busuk . kan?

No comments: